Otwarcie linii: 1 marca 1888 r. Rokietnica - Pniewy Szamotulskie (koleje pruskie KPEV); 11 sierpnia 1888 r. Pniewy Szamotulskie - Międzychód (koleje pruskie KPEV); 1 grudnia 1887 r. Międzychód - Wierzbno (koleje pruskie KPEV); 1 maja 1906 r. Wierzbno - Skwierzyna (koleje pruskie KPEV). W 1920 roku zlikwidowano odcinek graniczny Międzychód - Wierzbno, odbudowany w 1939 r. (RBD Posen)
Zamknięcie linii: 19 marca 1995 r. ruch pasażerski Międzychód - Skwierzyna; 1 października 1999 r. ruch pasażerski ...
Otwarcie linii: 1 marca 1888 r. Rokietnica - Pniewy Szamotulskie (koleje pruskie KPEV); 11 sierpnia 1888 r. Pniewy Szamotulskie - Międzychód (koleje pruskie KPEV); 1 grudnia 1887 r. Międzychód - Wierzbno (koleje pruskie KPEV); 1 maja 1906 r. Wierzbno - Skwierzyna (koleje pruskie KPEV). W 1920 roku zlikwidowano odcinek graniczny Międzychód - Wierzbno, odbudowany w 1939 r. (RBD Posen)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Zamknięcie linii: 19 marca 1995 r. ruch pasażerski Międzychód - Skwierzyna; 1 października 1999 r. ruch pasażerski Rokietnica - Międzychód; 1 czerwca 2002 r. ruch towarowy. W 2006 r. linia Rokietnica - Międzychód była już nieprzejezdna. W 2017 r. nieprzejezdny był odcinek Międzychód - Wierzbno. W 2020 r. przejezdny jest tyko odcinek Skwierzyna - Przytoczna, w 2022 r. już tylko Skwierzyna - Rokitno. Od 2006 r. linia 363 formalnie w ewidencji PKP PLK jako Międzychód - Skwierzyna, pozostała część skreślona, a 10 wrzesnia 2015 r. decyzja o rozbiórce odcinka Rokietnica - Międzychód. W wyniku sprzeciwu samorządów decyzja nie została zrealizowana, choć linia jest zdewastowana, a w Pniewach, po przejęciu gruntów kolejowych przez miasto zbudowano na terenach pokolejowych zbiornik retencyjny. Temat nie jest jeszcze ostatecznie zamknięty. (uzup. moose) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||