Najnowsza droga bita, przedłużenie dzisiejszej ul. Granicznej, tworząca malownicze serpentyny i przecinająca granicę na Przełęczy Lądeckiej, została otwarta w 1873 r. Prace nad tą drogą rozpoczęto od budowy mostu w Travnej w 1861 r. Dzisiejszy trakt rozpoczynał się w Lądku przy moście św. Jana, przy którym zawsze w przeszłości znajdowała się komora celna. Długość jego do Przełęczy Lądeckiej wynosiła 5871 m; stojący na granicy duży słupek posiada ledwo już widoczny napis "5,8 + 71 m". Co 100 m stawiane ...
Najnowsza droga bita, przedłużenie dzisiejszej ul. Granicznej, tworząca malownicze serpentyny i przecinająca granicę na Przełęczy Lądeckiej, została otwarta w 1873 r. Prace nad tą drogą rozpoczęto od budowy mostu w Travnej w 1861 r. Dzisiejszy trakt rozpoczynał się w Lądku przy moście św. Jana, przy którym zawsze w przeszłości znajdowała się komora celna. Długość jego do Przełęczy Lądeckiej wynosiła 5871 m; stojący na granicy duży słupek posiada ledwo już widoczny napis "5,8 + 71 m". Co 100 m stawiane były niewielkie marmurowe słupki z wykutą odległością, lecz dziś z początkowej liczby 59 słupków zachowały się tylko 3. Pierwszym z zachowanych jest słupek 1,7 km stojący po prawej stronie drogi, ok. 200 m za pensjonatem "Watra". Należy stwierdzić, że żadne dokumenty (opisy, mapy) nie wskazują na wcześniejsze istnienie jakichkolwiek dróg w poprzek Przełęczy Lądeckiej. Za
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||