Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 5968697

Suwnica linowo-torowa (Kran)



Budowa
1900
Status
Nie istnieje
Likwidacja
1985
 
Suwnica linowo-torowa - dźwignica złożona z przesuwnego ustroju nośnego i przemieszczającego się po nim wciągnika lub wciągarki, przeznaczona do przemieszczania ładunków w pionie i poziomie, w przestrzeni ograniczonej wysokością podnoszenia skrajnymi położeniami wciągnika lub wciągarki oraz skrajnymi położeniami suwnicy
Za


Na przedwojennych pocztówkach przedstawiających kopalnię Wacław i jej infrastrukturę widać urządzenie dźwigowe, KRAN , tak było ...
Suwnica linowo-torowa - dźwignica złożona z przesuwnego ustroju nośnego i przemieszczającego się po nim wciągnika lub wciągarki, przeznaczona do przemieszczania ładunków w pionie i poziomie, w przestrzeni ograniczonej wysokością podnoszenia skrajnymi położeniami wciągnika lub wciągarki oraz skrajnymi położeniami suwnicy
Za


Na przedwojennych pocztówkach przedstawiających kopalnię Wacław i jej infrastrukturę widać urządzenie dźwigowe, KRAN , tak było to urządzenie nazywane przez mieszkańców zapewne dlatego że z Niemieckiego kran znaczy dźwig.: . Na pocztówkach widzimy dźwig starszego typu ponieważ po wojnie ten dźwig wyglądał zupełnie inaczej.
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1900-1945
    komentarze: 1
    Po dokładnym przejrzeniu tej pocztówki postanowiłem jej skan dodać ...
  • Data: 1920-1935
    komentarze: 1
    Kopalnia Wacław przy Ul. Fabrycznej w Ludwikowicach-Miłkowie. ...
  • Data: 1920-1938
    komentarze: 0
    Widok na zabudowania Kopalni Wacław przy Ul. Fabrycznej. Wydobycie ...
  • Data: 1927
    komentarze: 2
    Żuraw linowy w kopalni Wacław w Miłkowie (rys. Hans Franke).
  • Data: 1928-1931
    komentarze: 6
    Kopalnia "Wacław" w czasach świetności.
  • Data: 1930-1942
    komentarze: 3
    Bardzo nietypowe ujęcie Kopalni Wacław w Miłkowie/Ludwikowicach ...
  • Data: 2016-03-18
    komentarze: 5
    Betonowy blok przeciwwagi Kranu. Krążył przekaz że blok przeciwwagi ...
  • Data: 2016-03-18
    komentarze: 0
    Betonowy blok przeciwwagi. Pod spodem widoczny obcięty dużej średnicy ...
  • Data: 2016-03-18
    komentarze: 0
    Na trasie kranu umiejscowione były podpory spoczynkowe urządzenia. ...
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 3
    Po drugiej stronie widoczna wsunięta pod blok szyna.
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Mocno zdewastowana podpora spoczynkowa, nazwijmy ją nr 2.
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Podpora spoczynkowa nr 3
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    W tym miejscu do momentu likwidacji w latach 80 stała stacja jezdna ...
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Fragment betonowej podpory szyny po której poruszała się " stacja ...
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Zaznaczone miejsce ułożenia szyny jezdnej
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Jedna z trzech betonowych stóp masztu kranu widocznego na zdjęciu ...
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Trasa kranu biegła wzdłuż lewej strony jezdni. Po prawej stronie ...
  • Data: 2016-03-23
    komentarze: 0
    Na jednej ze stóp masztu kranu zachowały się śruby mocujące maszt.