Most kolejowy przerzucony nad rzeką Włodzicą, oddzielający Świerki od Ludwikowic. Dwa kamienne filary i kamienne przyczółki dźwigają nad rzeką trzyprzęsłową kostrukcję kratownicową. Dźwigary przęseł wznoszą się ponad oś toru. Jazda po moście odbywa się dołem. Długość mostu 49 m, wysokość nad dniem doliny 15 metrów. W połowie lat 80. przeprowadzono pod mostem nową jezdnię drogi nr 387, zastępując starą drogę, która wiodła wzdłuż linii kolejowej przekraczając Włodzicę ok 1 kilometra wcześniej. W 2019 ...
Most kolejowy przerzucony nad rzeką Włodzicą, oddzielający Świerki od Ludwikowic. Dwa kamienne filary i kamienne przyczółki dźwigają nad rzeką trzyprzęsłową kostrukcję kratownicową. Dźwigary przęseł wznoszą się ponad oś toru. Jazda po moście odbywa się dołem. Długość mostu 49 m, wysokość nad dniem doliny 15 metrów. W połowie lat 80. przeprowadzono pod mostem nową jezdnię drogi nr 387, zastępując starą drogę, która wiodła wzdłuż linii kolejowej przekraczając Włodzicę ok 1 kilometra wcześniej. W 2019 r. most został gruntownie wyremontowany (piaskowanie i malowanie przęseł, wzmocnienie przyczółków, spoinowanie filarów).
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Most kolejowy (rz. Włodzica / LK286 Świerki Dolne - Ludwikowice) na innych fotografiach | ||