To ostatni budynek wsi Ścinawica przy przejeździe kolejowym przez drogę wiodącą do wsi Gołogłowy, położonej w bezpośrednim sąsiedztwie. Dawniej, oprócz typowych obowiązków związanych z obsługą strzeżonego przejazdu kolejowego (Bahnwärter), ten posterunek obsługiwał odgałęzienie linii kolejowej o długości ponad 3 km, w kierunku północnym do zakładów papierniczych w Młynowie. Była to linia zelektryfikowana z dużym punktem przeładunkowym w połowie trasy (w obrębie wsi Ścinawicy). Przy tym przejeździe, ...
To ostatni budynek wsi Ścinawica przy przejeździe kolejowym przez drogę wiodącą do wsi Gołogłowy, położonej w bezpośrednim sąsiedztwie. Dawniej, oprócz typowych obowiązków związanych z obsługą strzeżonego przejazdu kolejowego (Bahnwärter), ten posterunek obsługiwał odgałęzienie linii kolejowej o długości ponad 3 km, w kierunku północnym do zakładów papierniczych w Młynowie. Była to linia zelektryfikowana z dużym punktem przeładunkowym w połowie trasy (w obrębie wsi Ścinawicy). Przy tym przejeździe, oprócz odgałęzienia był drugi tor zakończony kozłem oporowym, na którym lokowano gotowe składy do ekspedycji towarów.
Skład z surowcami do zakładów w Młynowie przyjeżdżał z Kłodzka Głównego i zatrzymywał się za przejazdem kolejowym. Po przestawieniu zwrotnicy wagony przetaczano do ładowni w Ścinawicy, a w drodze powrotnej lokomotywa zabierała ekspediowane wagony. Na tej rozbudowanej bocznicy manewrowały małe elektrowozy, kompletując mniejsze składy na dodatkowym torze przy odgałęzieniu z głównej linii kolejowej. Całość funkcjonowała prawie do końca XX wieku. [Stan]
Pokaż więcej
Pokaż mniej