Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
0,000
Stacja kolejowa Nowa Wieś Grodziska (dawna)
27
1,146
Przystanek kolejowy Czaple Kamienne (nie istnieje)
2,021
Przystanek kolejowy Rożnowiec (nie istnieje)
5
4,067
Przystanek kolejowy Grodziec Zamczysko (nie istnieje)
9
8,904
Stacja kolejowa Raciborowice Górne (nie istnieje)
3
10,286
Przystanek kolejowy Raciborowice Dolne (nie istnieje)
13,194
Stacja kolejowa Iwiny (dawna)
7
16,464
Przystanek kolejowy Warta Bolesławiecka (nie istnieje)
17,000
Wiadukt kolejowy (LK nr 323 / Warta Bolesławiecka)
1
17,546
Stacja kolejowa Warta Złotnicka (dawna)
10
20,610
Przystanek kolejowy Kruszynek (nie istnieje)
21,750
Przystanek kolejowy Godnów (nie istnieje)
4
23,400
Przystanek kolejowy Bolesławiec Piastów (nie istnieje)
24,726
Stacja kolejowa Bolesławiec Wschód (dawna)
53
 
 
 
 
  ID: 3340555

Linia kolejowa nr 323 Nowa Wieś Grodziska - Bolesławiec Wsch.
Kolejka Bolesławiecka

Kleinbahn Bunzlau-Neudorf a.G AG / Bunzlauer Kleinbahn AG



Budowa
1906
Status
Nie istnieje
Likwidacja
1976-2005-2009
 
W uzupełnienieniu artykułu o Kolejce Bolesławieckiej z 2005 r. należy dodać, że kursy pociągów pasażerskich zlikwidowano już w 1976 roku, natomiast przewozy towarowe formalnie zawieszono w listopadzie 2000r., ale wykonywano je jeszcze sporadycznie do 2004 do ciepłowni w Bolesławcu. Linia szybko padła łupem złodziei, a dewastację przyspieszyła decyzja gminy Warta Bolesławiecka o rozebraniu torowiska pomiędzy Raciborowicami a Iwinami dla budowy trasy rowerowej jak pomiędzy Lwówkiem i Pławną. Tory rozebrano, ...
W uzupełnienieniu artykułu o Kolejce Bolesławieckiej z 2005 r. należy dodać, że kursy pociągów pasażerskich zlikwidowano już w 1976 roku, natomiast przewozy towarowe formalnie zawieszono w listopadzie 2000r., ale wykonywano je jeszcze sporadycznie do 2004 do ciepłowni w Bolesławcu. Linia szybko padła łupem złodziei, a dewastację przyspieszyła decyzja gminy Warta Bolesławiecka o rozebraniu torowiska pomiędzy Raciborowicami a Iwinami dla budowy trasy rowerowej jak pomiędzy Lwówkiem i Pławną. Tory rozebrano, szyny spieniężono, a trasa nigdy nie powstała. Pod koniec 2008 roku linia została rozebrana, a od lipca 2009 r. wybierany był tłuczeń ze starotorza, stąd można stwierdzić że linia PLK nr 323 została fizycznie zlikwidowana.

Kilometraż dawnych stacji (st.), przystanków/ładowni (po./poł.) na linii (w nawiasie kilometraż niemieckiej kolejki liczony od Bolesławca):
- , Nowa Wieś Grodziska, st., km 0,000 (km 24,7)
- , Czaple Kamienne, poł., km 1,146 (km 23,6)
- , Rożnowiec, poł., km 2,021 (km 22,7)
- , Grodziec Zamczysko, po., km 4,067 (km 20,7)
- , Raciborowice Górne, st., km 8,904 (km 15,9)
- , Raciborowice Dolne, poł., km 10,286 (km 14,6)
- , Iwiny, st., km 13,194 (km 11,6)
- , Warta Bolesławiecka, po., km 16,464 (km 8,4)
- , Warta Złotnicka, st., km 17,546 (km 7,3)
- , Kruszynek, po., km 20,610 (km 4,2)
- , Godnów, po., km 21,750 (km 3,0)
- , Bolesławiec Piastów, po., km 23,400
- , Bolesławiec Wsch., st., km 24,726 (km 0,0)

Na linii występowały bocznice, nawet z własnymi posterunkami eksploatacyjnymi i z przewozami osobowymi (!) jak przypadku odgałęzienia z Warty Złotnickiej do Warty Bolesławieckiej Zach. (2,4 km):
- km 8,900 od stacji Raciborowice Górne odchodziły już przed 1945 r. bocznice do wyrobisk wapienia w kierunku Grodźca i Dolnych Raciborowic. Częściowo były tu też kolejki wąskotorowe z napędem linowym terenowym
- km 12,190 Posterunek Odgałęźny Konrad i bocznica nr 419 kopalni miedzi "Konrad" i zakładu przeróbki rudy w Iwinach,
- km 15,694 bocznica nr 420 kopalni miedzi i anhydrytów "Lubichów",
- km 16,950 bocznica nr 421 do kamieniołomu piaskowca w Wartowicach, a wcześniej początek krótkiej linii z Warty Zlotnickiej (km 0,0), przez Wartę Bolesław. Kamień. (Neu Warthau, po./ład., km 1,63) do Warty Bolesław. Zach. (Neu Warthau West, po./ład., km 2,38 - ta krótka linia doczekała się w systematyce kolejowej własnego nr 303 w 1971 r.
- km 22,400 bocznica nr 424 do magazynów zbożowych w Godnowie i do ciepłowni przy osiedlu Piast w Bolesławcu.
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1902
    komentarze: 0
    Godnów i jego okolice na początku XX w. W miniaturce w lewym, ...
  • Data: 1930-1935
    komentarze: 1
    Okazały Zamek Grodziec, na pierwszym planie fragment linii kolejowej ...
  • Data: 1935-1936
    komentarze: 2
    Wagon dieslowski Kolejki Bolesławieckiej z 1934 roku, produkcji ...
  • Data: 1936-07-05
    komentarze: 0
    Spółka Kolejka Bolesławiecka od lat 30. modernizowała swój tabor ...
  • Data: 1936-07-05
    komentarze: 0
    Drugi z posiadanych przez Kolejkę Bolesławiecką wagonów motorowych ...
  • Data: 1967
    komentarze: 0
    Wyrwa w wale zbiornika widziana z bocznej drogi, Raciborowice ...
  • Data: 1967
    komentarze: 0
    Napór szlamu przewrócił kilka wagonów stojących na szlaku, Raciborowice ...
  • Data: 2003-10-18
    komentarze: 0
    Pierwotne, bezkolizyjne skrzyżowanie linii 323 (Bolesławiec Wsch ...
  • Data: 2005-11-12
    komentarze: 0
    Linia Nowa Wieś Grodziska - Bolesławiec Wschód na wysokości przystanku ...
  • Data: 2008-05-02
    komentarze: 0
    Tor nieistniejącej już Kolejki Bolesławieckiej na wysokości Warty ...
  • Data: 2012-04
    komentarze: 0
    Widok na zamek Grodziec, wybudowany na bazaltowym stromym wzgórzu, ...

Linia kolejowa nr 323 Nowa Wieś Grodziska - Bolesławiec Wsch.
Kolejka Bolesławiecka
na innych fotografiach
  • 2013
  • 1900 - 1904